Lagu Islamik:Hip Hop Style



pernah dengar tak pasal kumpulan NativeDeen kumpulan nie boleh dikatakan memang famous la..tapi kurang kat Malaysia. Lagu² mereka pon memang best gilerr... tahu² jer la jenis hip hop kan...kalau ada yang dah bosan dengar lagu Islamik yang apa orang panggil tuh ...aaaaa.... nada jenis tenang kan... jom layan lagu islamik jenis Hip Hop plak dari kumpulan NativeDeen nie


Bio Native Deen:








Persembahan di sebuah sekolah di Ramallah , 2007
Maklumat latar belakang
OriginWashington, DC
GenreRap , R & B
LabelsDeen asli Group, LLC
Laman WebNativeDeen.com
Members
Joshua Salaam
Naeem Muhammad
Abdul-Malik Ahmad






Native Deen adalah Islam kumpulan muzik dari Washington, DC kawasan . Muzik Native Deen menggabungkan gaya hip-hop dengan tema lirik yang mendalam di dalam Islam .
Kumpulan menggunakan instrumen perkusi dan bunyi sintetik. Mereka tidak menggunakan angin atau instrumen string.

"Deen" dalam bahasa Arab bermaksud "agama" atau "cara hidup." Native Deen terdiri daripada Joshua Salaam, Naeem Muhammad, dan Abdul-Malik Ahmad, muda lelaki Islam yang telah dilahirkan dan dibesarkan di Daerah Columbia . Muzik mereka bertujuan untuk memberi inspirasi kepada anak-anak muda untuk mengekalkan kepercayaan Islam mereka di tengah-tengah tekanan dan godaan kehidupan seharian. [1] Kumpulan ahli-ahli mengenal pasti diri mereka sebagai Muslim, dan memakai pakaian tradisional Islam seperti kufis dan shalwar kameez.Mereka mengatakan ada lebih daripada satu cara untuk mengenal pasti sebagai seorang Muslim, oleh etika dan pakaian . [ 1 ] muzik mereka typifies subgenre "hip-hop positif"


sedikit sebanyak video/gambar mereka:


Native Deen -Not Afraid to Stand Alone


Native Deen - Test





Native Deen - MUSLIM Lyrics



Gambar:








0 ulasan:

Catat Ulasan